צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

מסחר באופציות מעוף


אופציות מעו"ף
– הינן אופציות על מדד המעו"ף (מעו"ף - מכשירים עתידיים ופיננסיים ) או במילים אחרות אופציות על מדד ת"א 25, המדד המוביל בבורסה לניירות ערך הישראלית, אשר כולל בתוכו את 25 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה.


כיצד מתנהל המסחר באופציות המעו"ף ?

ה- מסחר באופציות מעו"ף מתבצע באופן ממוחשב בכל שעות המסחר ( 09:30 - 16:30 ) ומרכז מחזורי מסחר גבוהים מאוד.
המסחר באופציות נחשב למסחר ממונף היות וכל אופציה אחת של מדד המעו"ף מקנה למחזיק בה זכות של פי 100 משווי המדד. במילים אחרות במידה ורכשנו אופציית CALL (אופציית רכש) במחיר מימוש ( בסטרייק ) 1160 והמדד יהיה ביום המימוש 1180 אזי הרווחנו 20 נקודות כפול 100 כלומר: 2000 ש"ח. מסכום זה עלינו לנכות את סכום הפרמיה ששולמה עבור האופציה (נניח 500 ש"ח) – והרווח שקיבלנו הינו 1500 ש"ח.


לא פעם אני שומע את המונח " נגזרים " כאשר מדברים על אופציות מעו"ף, מה משמעות המונח ?

מסחר אופציות המעוף נקראות גם " מסחר בנגזרים" , להלן ההגדרה מתוך אתר הבורסה לניירות ערך הישראלית. 
" נגזרים הם מכשירים פיננסיים, שערכם נגזר (קשור) מנכס אחר, הנקרא "נכס הבסיס". לדוגמה, ערכם של נגזרים על מדד ת"א-25 מבוסס, בין היתר, על ערך מדד זה במהלך המסחר בבורסה.
קיימים שני סוגים עיקריים של נגזרים: אופציות וחוזים עתידיים. נגזרים אלו מאפשרים לרוכשים או למוכרים להגן על השקעתם מפני עליות או ירידות במדד מסוים, אך גם כתחליף להשקעה בנכס הבסיס על מדד זה.

המסחר בשוק הנגזרים הוא הפעיל ביותר בהשוואה למסחר במניות ובאג"ח, ומאז אוקטובר 1999 הוא מתבצע באופן רציף וממוחשב לחלוטין במערכת "רצף-נגזרים".

אופציות וחוזים עתידיים
אופציות וחוזים עתידיים הם הסכמים בין שני צדדים, המקנים זכויות ומטילים חובות.

בבורסה נסחרות אופציות רכש - קול (Call) ואופציות מכר פוט (Put). רוכש אופציה מקבל זכות (ללא התחייבות) לרכוש או למכור את נכס הבסיס (לדוגמה: מדד ת"א-25) במחיר מוסכם מראש ("מחיר המימוש ") ובתאריך ידוע מראש ("מועד הפקיעה"). תמורת הזכות משלם הרוכש " פרמיה ". מוכר (" כותב ") אופציית Put מתחייב, תמורת פרמיה, לשלם לרוכש האופציה את ההפרש בין מחיר המימוש לבין השווי של נכס הבסיס ביום פקיעת האופציה. מוכר אופציית Call מתחייב, תמורת פרמיה, לשלם לרוכש האופציה את ההפרש בין שווי נכס הבסיס ביום פקיעת האופציה לבין מחיר המימוש. התשלום מתבצע במועד המימוש. במידה שההפרש שלילי – האופציה "מחוץ לכסף" ופוקעת ללא תשלום.

קונה האופציה יכול להפסיד לכל היותר את הפרמיה ששילם. כותבי האופציה חשופים להפסד גדול בהרבה, לעתים אף בלתי מוגבל. מסלקת מעו"ף, חברה-בת של הבורסה, מחויבת להשלמת העסקה כלפי קוני האופציות, ובהתאם לכך, דורשת ממשקיעים הכותבים האופציות להפקיד בידיה בטחונות, ומחזיקה בהם לשם הבטחת יציבות המסלקה וחברי הבורסה."


כיצד אני מרוויח באופציות קול (CALL) וכיצד אני מרוויח באופציות פוט(PUT)?

כאשר קנית אופציות קול אתה מרוויח באם מדד המעו"ף עולה. התקבול הינו בהתאם לדלתא של אותו אופציה (הדלתא מחשבת את השינוי הצפוי במחיר האופציה עקב שינוי מחיר נכס הבסיס בנקודה אחת)

כאשר קנית אופציות פוט אתה מרוויח באם מדד המעו"ף יורד. התקבול בהתאמה לדלתא של אותה אופציה.

כמובן בהתאמה אם קנית אופציית קול והמדד ירד אזי אתה מפסיד ואם קנית אופציות פוט והמדד עלה אזי אתה מפסיד.



מהן אפשרויות המסחר במסחר באופציות ומה ההבדל בין האפשרויות ?

הראשון הוא: קניה ו/או מכירה של אופציות CALL ( קולים ) או אופציות PUT ( פוטים ).
השני הוא: כתיבת אופציות CALL ו/או אופציות PUT .

ההבדל בין שני המצבים הוא בעיקר ברמות הסיכון המצויות בכל מצב. כאשר אתה קונה אופציות קול או אופציות פוט אתה משלם פרמיה ( מחיר האופציה ), במידה והעסקה בה בחרת צלחה וידעת את הכיוון הנכון של מדד המעו"ף – הרווחת!. במידה ולא הצלחת– הפסדת את כספי ההשקעה (הפרמיה). במילים אחרות הרווח שיכול להיווצר הוא בלתי מוגבל אולם ההפסד מוגבל לגובה הפרמיה ( ההפסד מוגבל למחיר האופציה אותה רכשת).

במצב השני אתה כותב אופציה מסוג כלשהו ( אופציית קול או אופצית פוט ) ואז – במידה והרווחת הרווח מוגבל לסכום הפרמיה ששולמה לך. במידה והפסדת ההפסד יכול להיות בלתי מוגבל (וזו גם הסיבה שכותבי האופציות נעזרים בהגנות נוספות כדי לא להיקלע למצב שבו ההפסד שנוצר להם גדול ובלתי מוגבל).


מהו משחק סכום אפס אותו אני שומע לא פעם בהקשר של מסחר באופציות ?

מסחר באופציות מעו"ף הוא " משחק סכום אפס " היות והרווח של סוחר אחד נגזר באופן ישיר מההפסד של הסוחר האחר וזאת בשונה למשל ממסחר במניות שבו סוחר במניות יכול לקנות מניה מסוימת ולמכור אותה ברווח וגם סוחר אחר שקנה אותה יכול לעשות בדיוק אותו דבר ועדיין להרוויח וכך הלאה.

מהם יתרונותיו וחסרונותיו של שוק אופציות המעו"ף ?

סוחר בבורסה המשקיע במניות יוכל להרוויח בדרך כלל רק מעליית ערכן לעומת זאת משקיע המשקיע בשוק אופציות מעוף יוכל להרוויח מעליות, ירידות, תנודתיות ואי תנודתיות.
חשוב לציין כי שוק אופציות המעוף מציע סיכויים רבים אך גם סיכונים רבים, ולכן עקב הדינאמיות של שוק זה נדרשת מהמשקיע אשר בחר לסחור באופציות מעוף מיומנות רבה בתחום.

חסרונות ברכישת אופציות מעו"ף:
1. נדרשת הבנה עמוקה בשביל לתמחר אופציות.
2. מסחר יותר דליל (פחות נזילות).
3. ככל שהזמן חולף מחיר הפרמיה יורד.
4. מינוף גבוה יכול לגרום להפסד מאוד מהיר.
5. תחום מסחר קשה מאוד אשר רוב הסוחרים בו מפסידים את השקעתם עקב אי עמידה במשמעת מסחר.

יתרונות ברכישת אופציות מעוף:
1. ניתן לגדר ולהגן על תיק מניות בסכום נמוך יחסית.
2. מינוף: לרוב יחס האופציות הוא 1:100 לכן ניתן בעזרת סכום יחסית קטן להגיע לחשיפה מאוד גבוהה.
3. הפסד ידוע וקבוע מראש.
4. לא חובה לממש אופציות, (בפקיעה תקבל את התקבול בהתאם לנקודות הפקיעה )
5. אפשר לבצע אסטרטגיות מאוד מורכבות המאפשרות תיקונים במידה והשוק הלך בניגוד לצפיות שלך.
6. קיימת אפשרות לרווח בלתי מוגבל.

אני מעוניין לסחור במעו"ף, מהי הדרך הזולה ביותר מבחינת עמלות מסחר ?

אנו בחברת Go4it, מסחר אוטומטי בבורסה, הקמנו קבוצת רכישה בעניין מסלולי מסחר בבורסה,בין יתר ההטבות והתנאים ניתן למצוא עלויות של עמלות מסחר של 1.85 ש"ח לאופציית מעוף ומחירים זולים במיוחד לניירות ערך בארץ. המסלולים כוללים הטבות רבות נוספות, למשל אפשרות לקבלת תוכנת מסחר אוטומטי למסחר באופציות מעו"ף ללא תשלום.

כיצד אני יכול לסחור באופציות מעוף בצורה המקצועית ביותר ?

ידוע הדבר שעל מנת להרוויח במסחר במעוף יש צורך במשמעת מסחר גבוה ובהתמדה בשיטת המסחר אשר בחרת, תכונות אלה נרכשות לאחר שנים רבות של ניסיון בתחום המסחר וגם אז, לא פעם, סוחר מוצא את עצמו לא סוחר בצורה בה הוא בחר והפעיל שיקול דעת מוטעה עקב אמוציות שונות שחש באותו רגע אשר גרמו לו להפסדים צורמים.
אנו ממליצים לך על תוכנת מסחר אוטומטי למסחר באופציות מעו"ף אשר שימוש בה יגרום לך לסחור עם משמעת והתמדה של 100% וישפר משמעותית את הסיכויים שלך להרוויח במסחר באופציות מעוף.

מהם הכלים העומדים לרשותי לצורך לימוד והכרת תחום המסחר בנגזרים ( מסחר באופציות מעוף ) ?

על מנת לסחור באופציות מעוף בצורה מקצועית ביותר יש צורך ללמוד בצורה מעמיקה אודות התחום, תחום הנחשב מחד גיסא, למרתק ולמתגמל ביותר מבין המכשירים הפיננסים הנסחרים בבורסה הישראלית ומאידך התחום מסוכן מאוד, תחום שבו אחוז גבוה מהסוחרים מפסידים את כספם.
על מנת ללמוד להכיר את תחום המסחר באופציות אנו ממליצים לך לסחור במעוף בעזרת סימולאטור מסחר באופציות מעו"ף ( מסחר וירטואלי באופציות מעוף) המאפשר לך מסחר בזמן אמת בתיק וירטואלי ובכך להתמקצע בתחום ולחסוך " דמי לימוד " ככל הניתן.


מהי כתיבת אופציה ?

הדרך הכי פשוטה להסביר מהי כתיבת אופציה הינה על ידי דוגמא מתחום מוכר אחר. "לקיחת הלוואה מהבנק", כאשר אתה כותב אופציה אתה למעשה מלווה את האופציה, כמו בכול הלוואה יש לפרוע את ההלוואה, אם כתבת אופציה תרצה להחזיר את האופציה במחיר הנמוך ביותר שאפשר על מנת להרוויח את הפער בין הכתיבה שכתבת לבין השער שקנית חזרה, לדוגמא אם כתבת את האופציה במחיר 1000 שקלים ומחיר האופציה עלה ל 1100, הפסדת 100 שקלים מכיוון שאתה צריך לקנות אותה חזרה במחיר 1100 ( לפרוע את ההלוואה ) ,באותה מידה אם מחיר האופציה ירד ל 900 אתה מרוויח 100 שקלים מאחר ואת ההלוואה אתה מחזיר בעלות של 100 שקלים פחות מהמחיר אותו כתבת (ביצעת את ההלוואה ) את האופציה .

מהם היתרונות והחסרונות בשימוש בכתיבת אופציות ?

היתרון המרכזי בכתיבת אופציה הוא שניתן להשתמש בתכונת אופציית המעוף - שחיקה ( תטא - Theta
שינוי במחיר האופציה עקב חלוף יום אחד. כל אופציה מאבדת מערכה ככל שעובר הזמן ומתקרבת הפקיעה ) כאמור אם האופציה מאבדת מערכה ככל שעובר הזמן אז לכאורה זה " כסף בטוח " אם המדד היה עומד במקום - אך זה לא תמיד כך ונדרשת מימונות גבוה על מנת לעסוק בכתיבות ובאסטרטגיות מעוף.
החיסרון בכתיבת אופציות הוא שההפסד הוא למעשה בלתי מוגבל ( מוגבל לגודל הביטחונות שאתה מעמיד בחשבון המסחר שלך ) כאמור כתיבת אופציה היא מעין הלוואה, את ההלוואה אתה חייב לפרוע. אופציית מעוף יכולה לעלות לעתים באלפי אחוזים. חשוב מה יקרה אם תכתוב אופציה בשער 1000 שקלים והמחיר שלה יעלה למשל ל 5000 שח ?! עליך החובה לקנות חזרה את האופציה במחיר של 5000 ש"ח ! אחרת בית ההשקעות שלך " יסגור " לך את הכתיבה באופן אוטומטי.


מהי פקיעת אופציות מעוף ?

בכל יום חמישי האחרון בחודש ( החל לפני ה 28 לחודש ) בין השעות 09:45 - 09:50 בנקודת זמן אקראית שנבחרת על ידי מחשבי הבורסה, מתבצעת "פקיעת אופציות המעוף ". ימי המסחר הקרובים לפקיעת האופציות נחשבים לסוערים במיוחד ומרכזים עניין ומתח רב בקרב משקיעים רבים. בימים אלה התנהגות האופציות תנודתית מאוד, מחזורי המסחר גדולים משמעותית ביחס למחזורים הרגילים .חלק מסוחרי אופציות מעוף רואים בימים אלה הזדמנות מצוינת " לעשות מכה " ויש שאינם סוחרים בימים אלה מפאת הסיכון הרב ומעדיפים לסחור באופציות של חודש הבא.


האם קיימת שיטת מסחר מומלצת על מנת להרוויח במסחר באופציות מעו"ף ?

קימות שיטות רבות ומגוונות להרוויח במסחר באופציות, השיטה השימושית ביותר היא שיטת הניתוח הטכני, בשיטה זו אתה עוקב אחר התנהלות הגרפים של מדד ת"א 25, גרף גלום, גרף מחירי אופציות מעו"ף ועוד. כמו כן אתה לומד להשתמש בכלי ניתוח טכני רבים ומגוונים אשר קיימים ולהם הסתברויות שונות להצלחה של " חיזוי מראש" של התרחשויות.
בלחיצה על הקישור הבא תמצא שיטה למסחר יומי המומלצת על ידינו למסחר יומי תוך שימוש בתוכנת מסחר אוטומטי ועשויה להעלות את הסיכוי שלך להרוויח.


מהן מערכות המסחר הבולטות ביותר בארץ למסחר באופציות מעוף ?

מערכות המסחר הבולטות ביותר בארץ למסחר באופציות מעוף הינם מערכת ה FMR ומערכת אורדרנט למסחר בבורסה בארץ, כאשר מערכת FMR היא בעלת היכולות ל מסחר בזמן אמת וכוללת יכולות של הפעלת תוכנת מסחר אוטומטי באמצעות רכיב ה טסקבר ( TASKBER ).

מהו מסחר אלגוריתמי ( הנקרא גם אלגו טריידינג) ?

מסחר אלגוריתמי הוא מסחר המבוסס על תוכנת מחשב למסחר בבורסה. התוכנה שולחת פקודות מסחר אשר מבוצעות על פי אלגוריתם ממוחשב. התוכנה שולחת פקודות קניה \ מכירה של אופציות מעוף ללא מגע יד אדם וללא הפעלת שיקול דעת. כל שיקול הדעת הוזן לתוכנת המסחר בעת הכתיבה של אלגוריתם המסחר ( קוד התוכנה המכיל את שיטת המסחר ) ועל כן המסחר נקרא מסחר אלגוריתמי.

מהן פקודות מסחר אוטומטי הקיימות במסחר באופציות מעוף ?

קיימות מגוון רחב של פקודות מסחר אוטומטי, הבסיסיות שבהן : סטופ לוס, טייק פרופיטטריילינג סטופכניסה אוטומטית לפוזיציהמסחר אוטומטי באסטרטגיות מעוף . ניתן לפתח פקודות בהתאמה אישית ו רובוט מסחר אוטומטי למסחר באופציות מעוף.

מהן אסטרטגיות מסחר במעו"ף ?

אסטרטגיית מעוף מאפשרת לסחור במעו"ף בסיכון נמוך יותר מאשר סוחר אשר סוחר " חשוף " ( קונה \ כותב קולים או פוטים ללא כל הגנה )
קיימות מגוון אסטרטגיות מעו"ף למצבי שוק שונים, עולה ,יורד, מדשדש ותנודתי בהן ניתן לנהל רמות סיכון שונות בהתאם להשקפתו של הסוחר.

אלו אסטרטגיות מעוף קיימות ?

אסטרטגיה לשוק עולה
מרווח עולה בתוך הכסף, מרווח עולה מחוץ לכסף, מרווח עולה, הפרש של שתי סטרייקים קניית צילינדר, חוזה מדורג, מרווח עולה דרך PUT, קניית חוזה, קניית חוזה מוטה דלתא, קניית חוזה מוטה טתא.
אסטרטגיה לשוק יורד מרווח יורד בתוך הכסף, מרווח יורד מחוץ לכסף, מרווח יורד - הפרש של שתי סטרייקים, קניית צילינדר - חוזה מדורג, מרווח יורד דרך CALL, קניית חוזה, קניית חוזה מוטה דלתא, קניית חוזה מוטה טתא.
אסטרטגיית מעו"ף שוק תנודתי
קניית שוקת,קניית אוכף, מכירת פרפר.
אסטרטגיית מעו"ף לשוק יציב
מכירת ( כתיבת ) שוקת,מכירת ( כתיבת )אוכף.


מהן הדרכים הקיימות להשגת התמקצעות תחום המסחר בנגזרים ?

הדרך היחידה להשגת התמקצעות בתחום המסחר באופציות הוא הניסיון במסחר, אולם ניתן לקבל השקפות מסחר, רעיונות למסחר ושיטות מסחר שונות ומגוונות אשר יעזרו לך בעת בניית " הסוחר שבך" , ניתן לקרוא מאמרים שונים על שיטות מסחר שונות ודרכי פעולה, חברות ב- פורום שוק ההון אשר חברים בו לא מעט סוחרים מנוסים אשר כותבים את דעתם והשקפתם על המסחר.
הפעלת תוכנת מסחר וירטואלי למסחר בבורסה אשר עשויה לשמש ככלי עזר משמעותי הן לסוחר המתחיל, אשר טרם הכיר את שוק הנגזרים והן לסוחר המומחה, אשר מעוניין לפתח שיטות מסחר מתקדמות אשר מבוססות על הניסיון שלו.

כיצד מתחילים לסחור באופציות ?

1.פתיחת חשבון למסחר בבורסה.
2.קריאת חומר עיוני בנושא מסחר באופציות מעו"ף
3.מסחר בעזרת סימולאוטר מסחר במעו"ף ( מסחר וירטואלי במעוף) תוך לימוד והפקת לקחים.
4.מסחר עם 1-3 אופציות במשך מספר חודשים על מנת להבין את עוצמת המינוף של התחום.
5.מידי יום לנתח את הטריידים שנעשו ולהפיק לקחים.


האם קיים מסחר אוטומטי באסטרטגיות מעו"ף ?

בהחלט, אנו בחברת Go4it השקנו תוכנת מסחר אוטומטי באסטרטגיות מעו"ף, התוכנה מוכרת \ קונה \ כותבת מספר אופציות במקביל, דבר שלסוחר בן אנוש בלתי אפשרי מבחינה טכנית ובכך הסוחר בעזרת התוכנה מקבל יתרון משמעותי אשר חוסך לו לא מעט כסף.


גולשים אחרים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב:
הנך מוזמן ליצור קשר ולהתחיל לסחור באופציות מעוף בצורה מקצועית ובמחירים זולים במיוחד.


מסחר אוטומטי
זה Go4it

•מידע זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
•אין במאמר זו להוות המלצה או חוות דעת בקשר לעיסוק במסחר בבורסה.
•קבלת החלטה כלשהי המתבססת על מאמר זה הינה על אחריותו של הקורא בלבד.