צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

מסחר בשוק ההון

 
במאמר זה ליקטנו טיפים, כללים וחוקים אשר אתה צריך להכיר וליישם בטרם תקבל החלטה לסחור בשוק ההון, הטיפים עשויים לעזור לך לעסוק במסחר בשוק ההון בצורה מקצועית, לחסוך לך כסף רב, לחסוך לך מפחי נפש ולהניב תשואות חיוביות לאורך זמן, שהרי זה מה שכולנו רוצים משוק ההון.


טיפ ראשון:
מסחר בשוק ההון הוא לא הימור בקזינו
השקעה בשוק ההון מאופיינת בתוחלת תשואה חיובית, כלומר משקיע סבלני ישיג רווחים לאורך זמן, מאידך בהימורים, הזמן פועל לרעת המהמר. הימורים הם בעלי תוחלת רווח שלילית, כלומר ככל שהמהמר יהמר יותר הסיכוי להפסיד הולך וגדל.
הסיכון הטמון ב - מסחר בשוק ההון, לעומת זאת, הולך ופוחת ככל שההשקעה עקבית לאורך זמן, בכל זמן השקעה ארוך ככל שיהיה, ישנן גם מפולות אלא שההשפעה שלהן על התשואה פוחתת ככל שמשקיעים לטווח זמן ארוך יותר.

אם כך מדוע רבים חוששים ממסחר בשוק ההון וממשילים אותו להימור לכל דבר ? הסיבה נעוצה בעיקר מפני שרוב המשקיעים קונים לאחר שהשוק ביצע מהלך עליה משמעותי וממהרים למכור כשהוא קורס, אם היו מתאזרים בסבלנות ובמשמעת הנדרשת מאדם שעוסק במסחר בשוק ההון, גם הרווחים לא היו מאחרים לבוא.
טיפ שני: בחירת תוכנית המסחר
בניית תוכנית מסחר, הוא השלב הראשון בטרם מתחילים לעסוק ב- מסחר בשוק ההון.
תכנית מסחר הכרחית לשם בחינת אפיקי ההשקעה, ציפיות הסוחר מהם ודרכי מילוט במידה ואפיקי ההשקעה מתבררים כלא תואמים את ציפיות הסוחר.
אסטרטגיית השקעה צריכה להגדיר לעוסק ב- מסחר בשוק ההון, בדיוק מהו אפיק ההשקעה (בהתאם למאפייני המשקיע: מניות, אג"ח, מט"ח וכד'), באיזה מחיר נקנה את נייר הערך, באיזה מחיר נמכור אותו וכיצד ממזערים הפסדים או נזקים ממנו.
לא מעט משקעים נוטים להתחיל לבנות תוכנית מסחר בצורה נכונה, אך לצערנו הרב, תוך זמן קצר הם מחליטים לסטות ממנה וזוהי הטעות הראשונה. תוכנית המסחר היא עוגן ההשקעה ונבחרה כאשר המשקיע עדיין חושב בהגיון, לעומת זאת סטייה מהתוכנית מתרחשת כאשר המשקיע משקיע כבר בשוק ההון ואז, לא פעם, החלטותיו מונעות מהרגש, מה שהופך אותן לשגויות ולא מקצועיות וכפועל יוצא גורמות להפסדים .

 

טיפ שלישי: עליך להחליט איזה משקיע אתה
ב - בורסה קיימים מכשירים פיננסים רבים, חלקם בעלי אפשרות להשגת תשואות גדולות מאוד אשר מושכים אליהם משקיעים רבים, אך לצערנו הרב מאחורי כל תשואה גבוהה מהממוצע עומד גם סיכון גדול מהממוצע. בחינת מאפייני המשקיע שבך הינה הכרח על מנת שתדע להחליט איזה רמות סיכון אתה מוכן לקחת ולהחליט על תוכנית מסחר בשוק ההון, בין יתר השאלות שעליך לשאול את עצמך תוכל למצוא, האם אתה צריך את הכסף בזמן הקרוב ? לכמה זמן תוכל להשקיע בבורסה ? האם הכסף שאתה משקיע יסכן את עתידך הכלכלי ? האם אתה מוכן ללחצים הנפשיים שקיימים במסחר בניירות ערך בעלי סיכון גבוה ?

 

טיפ רביעי: לא לשים את כל הביצים בסל אחד
פיזור מרכיבי ההשקעה בתוך תיק ההשקעות, מקטין את הסיכון הנלקח, סיכון זה נמדד באמצעות סטיית התקן. מסקנה זו  נתמכת ע"י מודלים ומחקרים כלכליים שונים. אנו ממליצים לך שלא לחטוא בחטא החלוקה הלא נכונה של תיק ההשקעות ולהשקיע בקונספציית השקעות שמסתברת כשגויה ומשפיעה באופן דרמטי על ביצועי כל תיק ההשקעות שלך.
פיזור ההשקעה יכול להתבצע במספר דרכים, עליך להשתמש בכולם או בחלקים, תלוי עד כמה אתה רוצה להוריד או להעלות את רמת הסיכון,
פיזור גיאוגרפי, לדוגמה, 50% השקעה בשוק ההון המקומי, 30% השקעה בשווקים באירופה ו-20% השקעה בארה"ב, או \ ו ע"י פיזור סקטוריאלי, לדוגמה, 50% בסקטור האנרגיה ו- 50% בסקטור הנדלן. כמו כן צריך להתקיים גם פיזור בהקצאת הנכסים בין האפיקים השונים (אלוקציה): % מניות, % אג"ח צמוד, % אג"ח שקלי,% מק"מ וכו'.עליך לבנות " עוגת השקעות " המורכבת מפלחים רבים ומגוונים אשר כל אחד מהמרכבים הינו בעל רמת סיכון שונה.

 

טיפ חמישי: במסחר בשוק ההון הסבלנות וההתמדה משתלמים
רבים מהעוסקים במסחר בשוק ההון בארץ ובעולם מאמינים שהם יודעים בדיוק מתי לקנות ומתי למכור את ניירות הערך, מתוך אמונה שיצליחו ליהנות רק מהימים שבהם ניירות הערך שלהם מניבים תשואה חיובית. אולם, כפי שלא ניתן לאכול מהעוגה ולהשאירה שלמה, כך גם בלתי אפשרי ליהנות מתשואות חיוביות בבורסה מבלי להיות בה גם בימים הגרועים שלה. הבעיה הנפוצה היא הקושי לקבוע במדויק מתי הגיע הזמן להיכנס ומתי לצאת, יכול להיות שמכירת נייר הערך לפני גל ירידות תחסוך לך הפסדים צורמים אך פספוס של תיקון בצורת גל עליות עשוי להיות, לא פעם, כואב הרבה יותר.
השורה התחתונה היא - התשואות החיוביות, שניתן לומר כי הן חורגות מהממוצע, הן תשואות המתקבלות במספר מצומצם של ימים ולפיכך משקיע המחמיץ אותן, מסתכן באיבוד תשואה בשיעורים של עשרות ומאות אחוזים. אם כך, השאלה המתבקשת היא, למה לתזמן את מועדי הכניסה או היציאה משוק ההון, אם אפשר פשוט להיות בשוק המניות כל הזמן ? ולכן אנו חוזרים לכותרת טיפ זה... במסחר בשוק ההון הסבלנות וההתמדה משתלמים.


טיפ שישי:
יחסי אהבה - שנאה עם נייר הערך
אחת הבעיות המרכזיות של העוסקים במסחר בשוק ההון הינה חוסר היכולת לבצע הפרדה בין הרגש להגיון. לא מעט משקיעים נוטים לחבב מאוד נייר ערך זה או אחר, על סמך כל מיני סיבות שונות ולא נכונות, לדוגמה, ביצועי עבר רחוקים מאוד, או להפך, לשנוא נייר ערך סתם כי היא נפלה פעם, לפני המן שנים. השקעה בשוק ההון מחייבת נטרול רגשות משיטת המסחר, במידה וקיימים בהווה נתונים עובדתיים בלבד אשר תומכים בהשקעה בנייר הערך, אזי אין סיבה שלא לעשות כך, כמובן כל זאת לאחר שבחנת את כל האפשרויות והאלטרנטיבות. הדבר נכון גם לגבי נייר ערך שיש לגביו תמרורי אזהרה ברורים - אסור להתעלם מהם ולחכות שנייר הערך יקרוס רק מפני ש" מאוהבים " בו. זכור מטרתך הינה להניב תשואות חיוביות על ידי היצמדות לשיטת עבודה מסודרת. הפעלת אמוציות בשיטת המסחר עשויה לגרום לך להפסדים צורמים.

 

טיפ שביעי: טיפים יכולים לעלות בהפסדים
אחת הטעויות הנפוצות אצל מי שעוסק ב מסחר בשוק ההון היא לקבל טיפים להשקעה מכל מיני ממליצים למיניהם. אתה בטח תשאל את עצמך למה לא כדאי לקבל טיפ חינם, במיוחד אם הוא מגיע ממשקיע ש"מבין" ?  ראשית, השקעה באפיק השקעה שמתאים למשקיע אחד לא בהכרח תואמת את צרכיו של משקיע אחר.  שנית, השקעה למשל ב- מניות, מחייבת ניתוח מעמיק של החברה אותה היא מייצגת.
אחד הטיפים הבולטים שמשקיעים נוטים לפעול לפיו הוא הטיפ שטוען שנייר הערך ממש זול ושזה הזמן לקנות אותו.
 רכישת מניה או כל נייר ערך אחר כי הוא " זול " או אי קניה של נייר ערך כי הוא יקר על פי דעתו של נותן " טיפ " כזה או אחר , עשויה להיות טעות חמורה. הכלכלן הידוע, מילטון פרידמן טבע בעבר את הפתגם: " אין ארוחות חינם ", פתגם זה מקבל תוקף נוסף כשמשקיע בשוק ההון קונה נייר ערך רק מפני שהוא חושב שהוא זול . השיקול ברכישת ובמכירת נייר ערך חייב להיות כלכלי טהור ולהתבסס על שקלול צפי עתידי לביצועי נייר הערך, בהתאם לאפיק ההשקעה. אגב האם שאלת את עצמך למה אותה מניה מדוברת זולה ? אולי כי היא עשויה להיות זולה יותר בעתיד ?

 

כלל שמיני: " מספיק עם הסרטים "
המשקיע חיפש, חקר ומצא לו אפיק השקעה שבו הוא מעוניין להשקיע וברגע שהוא כבר מחזיק בו הוא מתחיל לשאול את עצמו אינספור שאלות: האם המדד עלה מספיק ? אולי כדאי להתחיל לממש ? ומה אם המדד יקרוס פתאום ?

כל עוד החשש מפני ירידה בערך נייר הערך אינו מגובה בהסבר סביר, כלכלי או אחר, כמו למשל שינוי אסטרטגיית ניהול בחברה, ביקושים משתנים למוצרי החברה שישפיעו לרעה על רווחיה וכו', אזי אין סיבה של ממש להפסיק להחזיק בנייר הערך, שכן אם נייר הערך עדיין טוב מבחינה כלכלית, נייר הערך ימשיך לעלות גם כאשר יש משברים חיצוניים, משבר פוליטי או בטחוני. מלחמת לבנון האחרונה, היא דוגמא לכך. המשבר הביטחוני גרם לרבים לנטוש מניות שמתפקדות היטב מבחינה כלכלית ויחד עם זאת עוד במהלך הלחימה הבינו משקיעים רבים ששווה להישאר בשוק ההון, שכן החברות ממשיכות להפגין עצמה ולהשיג רווחים.

 

טיפ תשיעי: החמדנות מהשטן
"הדשא של השכן ירוק יותר ", קלישאה זו מקבלת חיזוק עובדתי בשוק ה- מניות. המשקיע בוחר בתוכנית השקעה ואז מופיע איזה כוכב עולה בשוק המניות, פעם אלו השווקים המתעוררים, פעם זוהי מניה חדשה שמפציעה עם תשואות שיא במספר ימים ופעם זה פשוט תיק ההשקעות מעורר הקנאה של הקולגה לעבודה. מה עושה המשקיע החמדן והלא מקצועי ? מפסיק לפעול לפי תוכנית המסחר המקורית שהגדיר לעצמו ועובר להשקיע בטרנד הנוכחי. בהחלט יכול להיות שהטרנד החדש הוא השקעה מוצלחת, אך להשקיע מבלי לבדוק לעומק ועל הדרך גם לנטוש את תוכנית המסחר המקורית שבחר לאחר בדיקה ממושכת, זוהי בהחלט לא פעולה רצויה, כי אם הכוכב העולה הופך לכוכב נופל, ההפסד יהיה צורב. וגם אם השינוי בתוכנית המסחר היה לטובה הפעם, בפעם הבאה הוא עלול לגרום הפסדים צורמים - להזכירך ! אסר לסטות מתוכנית המסחר בצורה לא מבוקרת!, חמדנות היא גם רגש - ורגש אנו מוצאים משיטת המסחר !

 

טיפ עשירי: ידע הוא כוח
כדי להרוויח ב- מסחר בשוק ההון, צריך להכיר את שוק ההון בצורה מעמיקה ככל שניתן. המידע הוא עצום ולכן ככל שיודעים יותר מגדילים את סיכויי ההצלחה. לפני שמתחילים לסחור בשוק ההון עליך להבין במה להשקיע, מהן חלופות ההשקעה וכיצד נבדלים המוצרים הפיננסיים זה מזה. מקורות המידע הם רבים: האינטרנט מוצף במאמרים כלכליים , פורום שוק ההון ועיתוני הכלכלה המציעים שלל הסברים לתופעות פיננסיות שונות בשוק ההון, למשקיע נשאר רק לקרוא, ללמוד ולהפנים.



טיפ אחד עשר: השג יתרונות יחסיים רבים ככל שניתן
כל העוסקים במסחר בשוק ההון מעוניינים להרוויח, לצערנו הרב בלא מעט אפיקי מסחר " רק החזק שורד " ,אנו ממליצים לך להשיג יתרונות יחסיים ככל שניתן על מנת להעלות את הסיכוי שלך להשיג תשואות חיוביות, ניתן להשיג יתרונות יחסיים במספר צורות, לדוגמה, איסוף ולמידה על נייר הערך והתנהגותו, מערכות מסחר מתקדמות, תוכנות מסחר אוטומטי אשר מעלות את היתרון היחסי בצורה משמעותית.


טיפ שנים עשר: עמלות מסחר ושרותי מסחר
כאשר אתה מתחיל לסחור בשוק ההון אתה צריך לקחת בחשבון כי לכל פעולה שתבצע בחשבון ההשקעות שלך יש עלות, עלות הבאה לידי ביטוי בצורת " עמלות מסחר ", עמלות מסחר גבוהות משמעותית יגרמו לירידה גבוה בתשואת תיק ההשקעות שלך, ולכן כבר בתחילת הדרך עליך לדואג לסחור עם תנאי המסחר הזולים והאטרקטיביים ביותר.

זה המקום ליידע אותך כי אנו בחברת Go4it הקמנו קבוצת רכישה בעניין מסחר בבורסה - עמלות מסחר ושרותי מסחר, חברי הקבוצה נהנים מהטבות ומתנאי מסחר אטרקטיביים ביותר אשר כוללים גם אפשרות לקבלת תוכנת מסחר אוטומטית ללא תשלום !

הנך מוזמן ליצור קשר ולסחור בשוק ההון בצורה מקצועית ביותר ועם תנאי מסחר אטרקטיביים ביותר !

גולשים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם :
פורום אופציות מעו"ף
השקעה בשוק ההון


• מאמר זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
• אין במאמר זו להוות המלצה או חוות דעת בקשר לעיסוק במסחר באופציות מעו"ף.
• קבלת החלטה כלשהי המתבססת על מאמר זה הינה על אחריותו של הקורא בלבד.

מסחר אוטומטי זה Go4it