צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

מהי פקיעת אופציות מעוף

מהי פקיעת אופציות מעוף ?


במסגרת מאמר זה נסביר מהי פקיעת אופציות מעוף ומתי היא מתבצעת, מה הסיכון והסיכוי לסחור באופציות מעוף סמוך לימי הפקיעה וכיצד מחשבים את התקבול במידה ונשארת עם אופציות לפקיעה.

בכל יום חמישי האחרון בחודש (  אשר חל לפני ה 28 לחודש ) בין השעות 09:45 - 09:50 בנקודת זמן אקראית במסגרת ה 5 דקות האלה, שנבחרת על ידי מחשבי הבורסה לניירות ערך, במשך חלקיק שניה, מתבצעת "פקיעת אופציות המעוף ". הפקיעה על המטבעות נקבע ביום שלישי האחרון בחודש בשעה 15:30.

עד כה זה ממש נשמע נפלא, אז אם כך היכן הבעיה ? הבעיה נעוצה בגורם האקראיות. במהלך אותן חמש דקות רלוונטיות, אף אחד אינו יודע בדיוק באיזה שעה (בדיוק של חלקיק שנייה) תתרחש הפקיעה, ולכן גורם הסיכון מורכב ביותר. מאידך, ככל ששעת הפקיעה מתקרבת לשעה 9:50 אלמנט האקראיות הולך ונמוג, ואלמנט הספקולציה הולך ומצטמצם, והאפשרות לגרוף סכומים משמעותיים הופכת לממשית.


ימי המסחר אשר סמוכים לפקיעת האופציות נחשבים לסוערים במיוחד ומרכזים עניין ומתח רב בקרב העוסקים ב מסחר בבורסה בכלל ובאופציות מעוף בפרט רבים. בימים אלה התנהגות האופציות תנודתית מאוד, מחזורי המסחר גדולים משמעותית ביחס למחזורים בימי מסחר הרגילים.
חלק מסוחרי אופציות מעו"ף רואים בימים אלה הזדמנות מצוינת " לעשות מכה " וחלק אחר אינם סוחרים בימים אלה מפאת הסיכון הרב ומעדיפים לסחור באופציות של חודש הבא.
הסיבה ללחץ ולתנודתיות בימים שלפני הפקיעה נובע מן העובדה כי תוקף האופציה עומד לפוג ורמת הסיכון ( וכך גם בסיכוי ) הולכת ועולה.

סוחרים שונים נוהגים להמר על הפקיעה ובכך להרוויח ( ולהפסיד ) לא מעט כסף - במידה וההימור שלהם צלח, רוב הסיכויים כי ההימור לא יצליח והתקבול אודות האופציה יהיה שווה לאפס !


שלב טרום הפתיחה ביום פקיעת אופציות מעוף


בשלב זה הסוחרים מזרימים פקודות של קנייה ומכירה של נכס הבסיס ( ניירות ערך במדד ת"א 25 ). החל משעה 9:30 בבוקר יום הפקיעה, לא ניתן לבטל פקודות קניה ומכירה ועד השעה 9:50 נקבע מדד הפקיעה באופן אקראי ע"י מחשבי הבורסה לניירות ערך. בשלב טרום הפתיחה הסוחרים מכניסים פקודות קנייה ומכירה של סל (מדד המעו"ף ) נכס הבסיס. במצב שבו יש יותר קונים ממוכרים הפקיעה תהיה חיובית. ברגע שההיצע יעלה על הביקוש הפקיעה תהיה שלילית. במהלך חמש הדקות של שלב זה, מסתכם המסחר בעת הפקיעה מעל למיליארד שקל.


כיצד מחושב התקבול בפקיעה


כאשר סוחר " הולך לפקיעה " עם אופציות הוא מקווה שהפקיעה תהיי בתחום שייתן לו רווחים גדולים ככל שניתן, כל נקודה הפרש בין הסטרייק שלקח הסוחר באופציות מעוף, לבין שער הפקיעה  שווה ל 100 ש"ח.

דוגמה: נניח והסוחר נשאר לפקיעה עם קול 1140 והפקיעה התרחשה ב 1144, התקבול של הסוחר מהפקיעה הזו על קול 1140 הוא 400 שקלים( (1144-1140) = 4 (4 *100)  = 400 שח ) במידה והפקיעה בדוגמא שלנו הייתה מתחת ל 1140 אזי התקבול על קול 1140 היה אפס ! בהתאמה גם אם היה לוקח פוטים.


הנך מוזמן ליצור קשר וליהנות  מסחר בבורסה בצורה מקצועית ובמחירים אטרקטיביים !




גולשים אחרים שגלשו בדף זה התעניינו גם ב :

מערכת מסחר
מסחר אלגוריתמי

• מידע זה מוגש כאינפורמציה בלבד.

• אין במידע  זה להוות המלצה או חוות דעת בקשר לעיסוק במסחר בבורסה.
• קבלת החלטה כלשהי המתבססת על מידע זה הינה על אחריותו של הקורא בלבד.

מסחר אוטומטי זה Go4it