צור קשר

חדשות האתר

 


הקלק כאן ותוכל ליהנות מעדכונים שוטפים ומהטבות שונות

חדש - קבוצת רכישה לביצוע מסחר בבורסה בחו"ל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - לפרטים והצטרפות צור קשר

מסלולי מסחר בבורסה בישראל - תנאים אטרקטיביים במיוחד - צור קשר

לקבלת מידע נוסף אודות מערכות מסחר אוטומטי, מסחר בבורסה בארץ ובחול ועוד 0522963563 go4it@017.net.il

למעבר לזירת הפורומים לחץ כאן

 

 

טעויות נפוצות של משקיעים

טעויות נפוצות של משקיעים

יש שני סוגים של אנשים בעולם – כאלה שלומדים מלעשות טעויות, וכאלה שלומדים מטעויות של אנשים אחרים. בשביל שלא תדפקו את הראש באותו הקיר שמשקיעים אחרים כבר השתמשו בו, הכנו עבורכם סט של הטעויות הקלסיות ביותר שמבצעים משקיעים.

התבססות יתרה על דעות של יודעי דבר

בשוק הבורסה אין שחור או לבן, נכון או לא נכון. פעמים רבות יועצי השקעות, יודעי דבר ואנשי מקצוע יזרקו לכם עצה או שתיים בדבר הרכב תיק ההשקעות שלכם בעת מסחר בבורסה. כל תיק הוא עניין בפני עצמו, והרכב התיק צריך להתאים לשיטת העבודה ולאסטרטגיה של המשקיע. פעמים רבות מומחי השקעות מייעצים דבר אחד, אך שינויים מהירים של השוק גורמים לעצה שלהם לאבד מערכה הממשי. לכו בעקבות האינסטינקטים שלכם.

גרירת הפסד על הפסד

כאשר מחירה של מניה שברשותנו יורד, ישנם משקיעים שיבחרו לרכוש מניות נוספות מאותו הסוג במחיר נמוך על מנת להקטין את מחיר הרכישה של כל מניה אשר ברשותם. טכניקה זו נראית הגיונית למראית עין, אך כשמסתכלים על כך בהגיון פשוט ניתן לראות שאין טעם להשקיע כסף נוסף בעקבות מניה שמראה התנהגות שלילית. אם טעינו פעם אחת בקריאת הסיטואציה, לא צריך לחזור על אותה הטעות פעמיים.

פעילות קצרת טווח ולא ארוכת טווח

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של משקיעים מתחילים בשוק הבורסה היא התבססות קצרת טווח על סט הפעולות שלהם. משקיע חדש שהרגע נכנס לזירת ההשקעות נמצא עדיין בשלב בו הוא מתלהב ומתרגש משינויים תכופים שמתרחשים כל העת. עם זאת, משקיע ותיק יודע שהצלחה של מניה נמדד בטווח הארוך, שינויים קצרי מועד יכולים לגרור רווחים בהפתעה, אך תכנון נכון של תיק השקעות נעשה לטווח הארוך, ומידת השינויים שנעשית בתיק צריכה להיות מזערית, בהתאם לתכנית פעולה ארוכת טווח.

לקיחת סיכונים מיותרים

משקיע מתחיל שחושב שעלה על משהו גדול יטה לבצע פעולות רכישה רחבות היקף. הדבר מגדיל את הסיכון שבמניה, ומסכן את היכולת של המשקיע לבצע החלטות בצורה שקולה ונכונה.

כניסה לעסקה לפני הזמן

טעות זו מתרחשת מסיבות דומות לאלו של הטעות הקודמת ברשימה, ועיקרה בהתלהבות ראשונית מרכישה עתידית. בעת קביעת אסטרגיית מסחר נקבע מחיר פריצה, מחיר זה הוא הרף שקובע האם כדאי להשקיע במניה או לא. לפעמים משקיעים יחליטו דווקא ללכת עם תחושת הבטן ולהתעלם ממחיר הפריצה, דבר שיכול להוביל לרכישה במחיר גבוה מדי או להפסד.